onsdag 15. desember 2010

Englemaskesjal

Det der med englemasker er ikke bare bare. Hekling i det hele tatt, hvordan se på bilder hvor og hvordan tråd og nål skal plasseres i forhold til hverandre... Men selv om resultatet ikke blir heilt som det på bildet så blir det ikke så halvgærnt alikevel.
Det første sjalet er laget av noe akrylaktig restegarn med en kant av den nydeligste gammelrosa Tynn Alpakka. Siden jeg, rød som en tomat, ikke kan bruke råsa så må jeg finne noen som kan få bruk for den. Ravna er linselus :)




Andre forsøk har jeg ikke bilde av, men blei lik det første utenom at jeg hekla det i Kitten Mohair. Aldri igjen sier jeg... blei gående konstant og hoste opp hårballer, selv om sjalet var greit ellers :/

Men dette siste her, det blei meir som det skulle. Skjlnte endelig hvor nåla skulle stikkes hen, hehe. Sjalet blei fint og luftig med små knuter. Svigermoren min er over normalen glad i sterke farger og turkis er en av favorittene. Derfor er dette sjalet myntet på henne og jeg håper hun blir fornøyd :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar