onsdag 15. desember 2010

Votter og pulsvarmere


Har pusla litt med diverse strikkerier i høst og nå som kameraet er ladet og bildene er tatt er det på tide å få blogget dem også. Disse pulsvarmerene er egenkomponerte og selv om mønsteret er enkle greier er det morsomt å lage noe som en har "designa" selv :) Tenkte faktisk å legge ut oppskrifta, men vet ikke helt hvordan/hvor jeg skal tegne opp mønsteret for å få lagt det ut.
Jeg er hvertfall fornøyd og håper at hun som skal få de blå blir fornøyd også. De gule vet jeg ikke heilt hva jeg skal gjøre med, om jeg beholder dem selv eller gir dem vekk. Er ikke alle som liker så ropende farger, men jeg synes de er litt freshe ;)


Prøvde meg på et par av Diana mittens (Ravelry) og blei veldig fornøyde med fargene! Veldig greit mønster som passer godt til en nybegynner da det gjentar seg selv hele tiden. Det som kan være litt vanskelig er å få fargene jevne, det blir litt sure menn og kryss om inan.Mamma skulle egentlig få disse, men de blei litt små (ja, hun prøvde den ene mens jeg strikket dem sånn heilt tilfeldig, hehe) så jeg må lage et par nye til henne til bursdagen. Søstra til mannen min får disse under juletreet i år.









Så disse klumpete greiene her :) Laget i Drops Eskimo på pinne 8. Kjappe og greie og gode å ha på selv om de ser ut som rare nebbdyr. Hadde ei veninne på besøk og hun brukte dem som mal på votter og det skal jeg jommen prøve på selv også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar